Bannery

Banner to najpowszechniejsza forma reklamy internetowej. Jest to podłużny moduł graficzny niewielkiego formatu, najczęściej 400×50 pixeli. Korzystanie z różnego rodzaju stron jest bezpłatne. Twórcy stron WWW zarabiają na umieszczaniu wirtualnych reklam. Kliknięcie myszą na takim bannerze powoduje automatyczne przejście na reklamowaną stronę. Wygląd bannerów przypomina reklamę outdoor lub prasową. W ostatnim czasie w sieci spotykamy również bannery animowane o zmniejszonych formatach 50×50 pixeli. Skuteczność bannerów mierzy się współczynnikiem CTR (cklick-trough ratio) opisującym stosunek „kliknięć” do liczby odsłon. Dobrym przykładem takiego działania może być Toyota , która prowadziła internetową kampania reklamową przez 12 miesięcy w 1997 roku. Na zamieszczone bannery kliknęło 152000 Amerykanów, z których 7329 stało się posiadaczami reklamowanej marki samochodu. Stanowi to ponad 5% tych, którzy zainteresowali się umieszczoną reklamą.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz