Strategia budowy wizerunku firm w Internecie
Agencja interaktywna – określenie firmy zajmującej się przygotowaniem i wdrożeniem strategii budowy wizerunku firm w Internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta.
Agencje interaktywne miały być odpowiednikiem agencji reklamowych, działających w internecie. W Polsce określenie to stosują też niewielkie firmy zajmujące się wyłącznie tworzeniem serwisów internetowych lub inną działalnością prowadzoną w sieci, której celem jest zwiększenie świadomości marki i/lub wzrost sprzedaży.
Do najpopularniejszych usług proponowanych przez agencje interaktywne należą: projektowanie serwisów WWW, systemów e-commerce i B2B, e-marketing i konsulting internetowy, przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych, hosting, SEO i pozycjonowanie stron internetowych. Firmy, które świadczą tak szeroki wachlarz usług, określa się mianem agencji full-service.
Agencji interaktywnych nie należy mylić z agencjami public relations prowadzącymi działania E-PR. Firmy te, mimo nierzadko zbieżnych celów, wykorzystują inne narzędzia i metody działania.